Dłużyna 465 m n.p.m.

data: 6 kwiecień 2022r lekka  mżawka

Trasa wędrówki:

Marsz rozpoczęty od przystanku PKS Gruszków (dojazd PKS z Kowar "112")- szlak żółty w dół , do Rozdroża przy Karczmie sądowej w Gruszkowie Potem.bez szlaku drogą polną w lewo. Zeszliśmy z drogi polnej (z  której mieliśmy też widok na Śnieżkę). Poniżej Dłużyny idziemy łąką do grzbietu Dłużyny. Przed szczytem rozpoczyna się las i widzimy tu wydeptaną ścieżkę prowadzącą do skał i dalej do tabliczki z podpisem Dłużyna. Szczyt zarośnięty lasem i gęstymi krzewami oprócz tego mamy parę grup skalnych. Między drzewami można wypatrzyć panoramę w kierunku Starościńskich Skał i Skalnika w Rudawach Janowickich. Miejscami strome zbocze.

Dojście z Pks Gruszków do szczytu 40 min oraz 3940 kroków.

Nawrót do ścieżki z Gruszkowa i dalej drogami polnymi aż do górnego Bukowca. Dalej już szlakiem czerwonym, potem niebieskim do dworca w Kowarach. Przebyta trasa z Piotrkiem - 8,4 km

PONIŻEJ  opis z pl.Wikipedia.com

Dłużyna (niem. Lange Berg, 465 m n.p.m.) – wzniesienie w południowo-zachodniej Polsce, w Sudetach Zachodnich, w Rudawach Janowickich, w obrębie Wzgórz Karpnickich.

Położenie   Wzniesienie położone jest w Sudetach Zachodnich, w zachodniej części Rudaw Janowickch, we środkowej części Wzgórz Karpnickich. Na południowym wschodzie, poprzez bezimienną przełęcz łączy się z Czartowcem, a na północy z Lisiakiem.

Charakterystyka  Wzniesienie stanowi wyraźny szczyt we wschodnim grzbiecie Wzgórz Karpnickich, dominujący od północnego wschodu nad Gruszkowem.

Budowa geologiczna  Wzniesienie zbudowane z waryscyjskich granitów karkonoskich oraz przecinających je żył lamprofirów. Na szczycie znajduje się skałka "Graniczny Kamień" zbudowana z lamprofiru.

Roślinność   Cały szczyt i zbocza porasta las świerkowy.

Ochrona przyrody  Wzniesienie położone jest na terenie Rudawskiego Parku Krajobrazowego.